Welkom op mijn netvlies.

Translate

maandag 31 oktober 2011

Is mijn kind een Nieuwetijdskind?

Is mijn kind een Nieuwetijdskind?
(Ben je als volwassene op zoek naar een test, dan raad ik je de indigo test aan, of kijk eens bij de eigenschappen van een kristalkind.)


Hier volgt een lijst met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:
o Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
o Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
o Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
o Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
o Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
o Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
o Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met “traditionele” antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op “autoriteit”
o Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
o Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
o Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
o Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
o Ze hebben vaak problemen met tijd:
+ ze hebben moeite met op tijd komen
+ het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
+ het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
+ planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
o Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
Lee Caroll en Jan Tober omschreven in hun boek ’The Indigo Children’ de indigokinderen als volgt:

o Ze worden geboren met een gevoel van Koninklijkheid (en doen ook vaak zo);
o Ze hebben het gevoel dat ze “het verdienen om er te zijn” en zijn vaak verrast als anderen dit niet delen;
o Ze vertellen de ouders vaak “wie ze zijn”;
o Ze hebben problemen met absolute autoriteit (autoriteit zonder verklaring of keuze);
o Ze weigeren bepaalde dingen te doen; bijvoorbeeld het wachten in een rij;
o Ze raken gefrustreerd van systemen die ritueel zijn ingesteld en geen creatieve inbreng vragen;
o Ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden gedaan, op school en thuis. Hierdoor lijken ze vaak systeem-brekers (zich niet conformerend aan enig systeem);
o Ze lijken vaak asociaal, behalve als ze met andere Indigos omgaan. Als er niemand in hun buurt is die hun bewustzijn begrijpt trekken ze zich vaak terug, zich voelend alsof geen enkel mens hen begrijpt (computeren of tv kijken is hier ook een voorbeeld van). De school is sociaal gezien vaak bijzonder moeilijk voor hen;
o Ze reageren niet op “schuld” discipline (wacht maar tot je vader thuis komt);
o Ze schamen zich er niet voor je te laten weten wat ze willen.
In het algemeen zou je ook van nieuwetijdskinderen kunnen zeggen:
o bekijken de wereld op een andere manier
o hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel
o leven volgens een eigen waarheid
o zijn onafhankelijk
o je kunt ze niet straffen
o geven andere oplossingen, ze zien vaak hoe dingen beter kunnen worden gedaan, zowel thuis als op school, waardoor ze “systeembestrijders” lijken
o Ze worden gefrustreerd door systemen die ritueel zijn en die geen creatief denken vereisen.
o kunnen je wel horen maar laten jouw boodschap niet binnen komen
o voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je het daar niet over gehad)
o weten dat er meer is tussen hemel en aarde
o communiceren met iets wat je niet kunt zien
o kunnen als geen ander over je grenzen heengaan
o geven andere oplossingen
o weten bepaalde dingen die staan te gebeuren
o weten dat alles een is (de bron)
o handelen vanuit verbonden zijn met Het Al uit liefde
o willen weten, kennis opdoen

Er zijn verschillende “nieuwetijdskinderen testen” op het internet te vinden. Persoonlijk heb ik daar niet zo veel mee. Al kan ik me zeer goed voorstellen dat je op zoek bent naar jezelf en hoopt door het maken van een test meer over jezelf te weten te komen, of herkenning vindt. En ik kan me zeker voorstellen dat er ouders zijn die houvast zoeken, als ze merken dat hun kind wel hele bijzondere dingen doet en zegt. Ik heb op dit blog de meest bekende tests verzameld onder het onderwerp nieuwetijdskind-test, alle blogs met testen en overzichten en kenmerken vind je daar!

doe hier direct de indigokind quiz of doe direct de uitgebreide indigo test

Je kunt deze (onderstaande) test voor jezelf invullen, maar je kunt hem natuurlijk ook proberen in te vullen voor iemand die je goed kent (bijvoorbeeld je kind ).

Hieronder staat een/de test waarbij als je X keer of meer JA in zou vullen , je een nieuwetijdskind zou zijn. Doe er mee wat je wilt.

Onthoud hoe vaak je ja hebt ingevuld; De uitslag staat onderaan, zonder verdere toelichting.

1. Ik probeer vaak nieuwe dingen uit alleen maar omdat ik het spannend of leuk vind.
Ja | Nee

2. Ik doe vaak de dingen op de manier zoals ik dat op dit moment aanvoel, zonder ermee rekening te houden hoe datzelfde in het verleden werd gedaan.
Ja | Nee

3. Ik kan me over het algemeen gemakkelijker aanpassen aan nieuwe situaties dan de meeste andere mensen.
Ja | Nee

4. Ik heb moeite om iets af te ronden als er geen uitdagingen meer zijn en alle problemen zijn opgelost.
Ja | Nee

5. Als ik iets moet doen waar ik diep over moet nadenken, dan heb ik de neiging om het uit te stellen of te vermijden.
Ja | Nee

6. Ik ben geneigd om ergens heel erg veel extra moeite voor te doen eigenlijk alleen maar om mezelf meer “levend” of “wakker” of “veilig” te voelen.
Ja | Nee

7. Ik heb moeite om ordelijk te zijn en alles op te ruimen, op een manier dat ik het weer kan terugvinden.
Ja | Nee

8. Als ik met routineklussen bezig ben, voel ik mezelf vaak half slapend.
Ja | Nee

9. Ik kan eigenlijk niet zonder nieuwe ervaringen of ideeen.
Ja | Nee

10. Ik heb moeite om me lang op iets te concentreren, behalve als ik iets tot mijn verbeelding spreekt, want dan kost het me moeite om me ervan los te maken.
Ja | Nee

11. Ik doe vaker impulsieve dingen dan de meeste andere mensen gemiddeld doen.
Ja | Nee

12. Bij saaie gesprekken heb ik de neiging om mijn gedachten te laten afdwalen.
Ja | Nee

13. Als ik iets leuk of interessant vind, dan heb ik heb de neiging om me daar helemaal in vast te bijten en er het liefst uren achter elkaar mee bezig te zijn.
Ja | Nee

14. Ik verzet me sterk als ik iets moet doen waar ik niet in geloof.
Ja | Nee

15. Mijn stemmingen kunnen sterk wisselen van heel erg positief tot heel erg negatief.
Ja | Nee

16. Als ik niet volop in actie ben, dan gebeurt het vaak dat ik aan het dagdromen ben of dat ik “ergens in de ruimte verdwijn”.
Ja | Nee

17. Ik accepteer moeilijk leiding van iemand, zeker als die persoon voor mijn gevoel niet eerlijk of rechtvaardig is.
Ja | Nee

18. Ik heb heel veel moeite om precies op tijd te komen; meestal ben ik te laat of veel te vroeg.
Ja | Nee

19. Als iemand iets beweert, dan voel ik precies aan of dat klopt of niet.
Ja | Nee

20. Ik heb vaak moeite om wat ik denk onder woorden te brengen.
Ja | Nee

16 keer ja is in deze test het criterium.

bron: http://www.nieuwetijdskind.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten